Handelsbetingelser for privatkunder
1. Personlige oplysninger
2. Aftale om reparation
Alle vores services bestilles online, via telefon, eller personlig aftale, alle bestillinger og aftaler registreres i vores system under den aktuelle reparationssag. Det kan du se mere om på vores kunde portal www.mentech.dk
3. Ekspedition
Mentech ekspederer alle reparationer inden for 24 timer, såfrem reservedelen er på lager. Skal reservedelen bestilles hjem afgøres det af den aktuelle leverandørs lagerbeholdning om leveringstid. Du vil altid blive holdt informeret via vores automatisk SMS info system.
4. Forsendelse
Vi forsøger i så vidt omfang som muligt at afsende bestillinger og reparationer samme dag som delene modtages eller reparationen fuldføres. Vi sender også pakker til udlandet, samt til Grønland og Færøerne. Vi leveren med UPS, Post Danmark, GLS og TNT. Vi kan afhente og levere i hele verden.
5. Fragtpriser
Som udgangspunkt er prisen på en forsendelse afhængig af den service der forligger for sagen. Det kan eks. Være en afhentning fra UPS 199,- + levering og pakket via post DK 129,- Den aktuelle fragt pris, aftale forud, og vil fremgå af din reparationssag.
6. Priser
Priser oplyst i f.eks. tilbudsindholdet, salgsoverslag mv er eksklusiv moms med mindre andet er oplyst. Alle priser i forbindelse med betaling er oplyst inklusiv 25% moms. Vores typiske normal fragt er 129 kr. og indbefatter pakning og fragt af alle slags notebooks og mobile enheder. PCere/servere/ Tv osv. har individuelle fragt muligheder og aftales efterfølgende.
7. Betaling
Betalingen foregår via en SSL-forbindelse og håndteres af ePay, www.epay.dk. Det betyder at dine data er krypterede og ikke kan komme uvedkommende i hænde. Oplysningerne fra dit betalingskort kommer ikke Mentech i hænde, men håndteres udelukkende af ePay. Vi hæver det godkendte beløb på din konto, når vi behandler din accept/bestilling.
8. Fortrydelsesret
Eventuelle reservedele er bestillingsvarer og fortrydelsesretten bortfalder, når disses modtages fra leverandør, typisk efter 1-2 hverdage. Påbegyndte serviceydelser såsom backup, geninstallation, tilbudsafgivelse mv., kan ikke fortrydes.
9. Garanti og Reklamation
Reklamationsretten for privatpersoner omfatter alle fejl der kan henvises til produktfejl eller fejl der opstår som følge af normal brug af varen. Herunder er ikke omfattet naturlig slidtage, forkert brug af varen eller lign., ej heller skader som hører under forsikringer eller lign.
Reklamationsretten for erhverv, forsikringsselskaber, og offentlige, henvises til de indgående skriftlige aftaler. Er der ikke indgået nogen skriftlig aftale, anses garantierne kun af de anviste producent garantier der måtte være på reklamationstidspunktet, og af de producenter der måtte have en aftale med os, på tidspunkt. Hvis der ikke er yderlige producenter tilgængeligt under reklamationstidspunktet, og der ikke er indgået nogen skriftlig aftale med Mentech her om, anses reklamationen for en OOW sag, og skal betales af kunden er rekvirerer servicen.
10. Betingelser & Accept
Når du handler hos Mentech accepterer du som kunde samtidig vores samlede handelsbetingelser.
11. Opbevaring af sager
Vi opbevarer din sag i op til 3 måneder. Såfremt sagen ikke er afhentet efter de 3 månders udløb, eller efter skrotadvarsel, pålægges der et gebyr på 300 kr, og sagen bliver skrottet uden yderlige varsel.
12. Kode og software
Kode, og software udviklet af Mentech A/S, må ikke kopieres eller videredistribueres til andre parter end virksomheden selv. Dette kan kun ske ved skriftlig aftale mellem parterne, Mentech A/S og kunden.
13. Forbehold
Mentech A/S tager forbehold for tastefejl, udsolgte varer, og force majeure – herunder leveringssvigt fra vores leverandører.
14. Data & backup
I forbindelse med fejlfinding eller reparation kan data gå tabt, derfor er det altid påkrævet at tage backup inden indlevering.
Mentech A/S er på ingen måde ansvarlig for tab af data i forbindelse med reparation eller fejlfinding.
15. Service aftaler
- Der tilbydes gratis fejlfinding på aftalens registrede serie/imei-nummer til og med aftalens udløb.
- Der tilbydes gratis rens af enhed én gang om året inden for aftalens gyldighed.
- Ved brug af fri hotline support, tilbydes der vejledning til hardware problemer og hjælp ift. reparation
16. Live chat
I forbindelse med brug af live chat giver du samtykke til, at samtalen bliver optaget, og vi kan bruge optagelsen til kvalitetskontrol og træningsformål.
17. Garanti på Konkurrencer, præmier og giveaways
Give med garanti på dagen den udleveres, eller følger der ingen garanti på produktet, med mindre der er en officiel producent garanti tilbage på produktet.