Handelsbetingelser

1. Personlige oplysninger

Se vores persondatapolitik

2. Aftale om reparation

Alle vores services bestilles online, via telefon, eller personlig aftale, alle bestillinger og aftaler registreres i vores system under den aktuelle reparationssag. Det kan du se mere om på vores kunde portal www.mentech.dk

3. Ekspedition

Mentech ekspederer alle reparationer inden for 24 timer, såfrem reservedelen er på lager. Skal reservedelen bestilles hjem afgøres det af den aktuelle leverandørs lagerbeholdning om leveringstid. Du vil altid blive holdt informeret via vores automatisk SMS info system.

4. Forsendelse

Vi forsøger i så vidt omfang som muligt at afsende bestillinger og reparationer samme dag som delene modtages eller reparationen fuldføres. Vi sender også pakker til udlandet, samt til Grønland og Færøerne. Vi leveren med UPS, Post Danmark, GLS og TNT. Vi kan afhente og levere i hele verden.

5. Fragtpriser

Som udgangspunkt er prisen på en forsendelse afhængig af den service der forligger for sagen. Det kan eks. Være en afhentning fra UPS 199,- + levering og pakket via post DK 129,- Den aktuelle fragt pris, aftale forud, og vil fremgå af din reparationssag.

6. Priser

Priser oplyst i f.eks. tilbudsindholdet, salgsoverslag mv er eksklusiv moms med mindre andet er oplyst. Alle priser i forbindelse med betaling er oplyst inklusiv 25% moms. Vores typiske normal fragt er 129 kr. og indbefatter pakning og fragt af alle slags notebooks og mobile enheder. PCere/servere/ Tv osv. har individuelle fragt muligheder og aftales efterfølgende.

7. Betaling

Betalingen foregår via en SSL-forbindelse og håndteres af ePay, www.epay.dk. Det betyder at dine data er krypterede og ikke kan komme uvedkommende i hænde. Oplysningerne fra dit betalingskort kommer ikke Mentech i hænde, men håndteres udelukkende af ePay. Vi hæver det godkendte beløb på din konto, når vi behandler din accept/bestilling.

8. Fortrydelsesret

Eventuelle reservedele er bestillingsvarer og fortrydelsesretten bortfalder, når disses modtages fra leverandør, typisk efter 1-2 hverdage. Påbegyndte serviceydelser såsom backup, geninstallation, tilbudsafgivelse mv., kan ikke fortrydes.

9. Garanti og Reklamation

Reklamationsretten for privatpersoner omfatter alle fejl der kan henvises til produktfejl eller fejl der opstår som følge af normal brug af varen. Herunder er ikke omfattet naturlig slidtage, forkert brug af varen eller lign., ej heller skader som hører under forsikringer eller lign.

10. Betingelser & Accept

Når du handler hos Mentech accepterer du som kunde samtidig vores samlede handelsbetingelser.

11. Ombyttede Apple Enheder

Når du får ombyttet en Apple enhed, vil enheden blive ombyttet til et originalt erstatningsprodukt fra Apple. Erstatningsproduktet kan være et re-manufactured produkt (et produkt hvor enkelte komponenter er brugt igen).

Din garanti fortsætter ved ombytning af et Apple produkt, du har dog mindst 3 måneders garanti, og 2 års reklamationsret på det ombyttede produkt.

12. Opbevaring af sager

Vi opbevarer din sag i op til 3 måneder. Såfremt sagen ikke er afhentet efter de 3 månders udløb, eller efter skrotadvarsel, pålægges der et gebyr på 300 kr, og sagen bliver skrottet uden yderlige varsel.

13. Kode og software

Kode, og software udviklet af Mentech A/S, må ikke kopieres eller videredistribueres til andre parter end virksomheden selv. Dette kan kun ske ved skriftlig aftale mellem parterne, Mentech A/S og kunden.

14. Forbehold

Mentech A/S tager forbehold for tastefejl, udsolgte varer, og force majeure - herunder leveringssvigt fra vores leverandører.

15. Service aftaler
  • Der tilbydes gratis fejlfinding på aftalens registrede serie/imei-nummer til og med aftalens udløb.
  • Der tilbydes gratis rens af enhed én gang om året inden for aftalens gyldighed.
  • Ved brug af fri hotline support, tilbydes der vejledning til hardware problemer og hjælp ift. reparation